آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

کباب سرداشی، خوراک بومی و سنتی همدانی‌هاست +طرز تهیه

  • کد خبر: ۸۹۵۹۲
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کباب سرداشی، خوراک بومی و سنتی همدانی‌هاست +طرز تهیه
کباب سرداشی از دسته غذا‌های محلی و سنتی ایرانی و نوعی کباب مخصوص استان همدان است. مواد اولیه این کباب به راحتی در دسترس هستند، و این کباب به راحتی و در مدت زمانی کوتاه آماده می‌شود. کباب سرداشی شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، کباب‌ها جزو غذا‌های پرطرف‌دار بین ما ایرانی‌ها هستند، از هر نوع و مدلی که باشند. کباب سرداشی، غذای بومی و سنتی همدانی ها، یکی از همین خوشمزه‌هاست که حتما باید امتحانش کنید. اگر می‌خواهید پیش از درست‌کردن، مزه آن را حدس بزنید، باید بگویم قدری شبیه کباب تابه‌ای خودمان است با این تفاوت که در تهیه کباب سرداشی از سیب‌زمینی استفاده و داخل فر یا تنور پخته می‌شود. در قدیم، افراد مایه کباب را در منزل آماده می‌کردند. سپس ظرف آن را به نانوایی‌های سنگکی می‌بردند تا برای آن‌ها داخل تنور یا به قولی «سرداش» بپزند.

مناسب برای: ۴ نفر

زمان تهیه: ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه کباب سرداشی

گوشت چرخ‌کرده گوسفندی: ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۳ عدد
سیب‌زمینی متوسط: ۲ عدد
گوجه‌فرنگی: یک عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
کره: به میزان لازم

روش تهیه

پیاز و سیب‌زمینی را رنده کنید و آب آن‌ها را خوب بگیرید.

گوشت چرخ‌کرده را با سیب‌زمینی و پیاز رنده‌شده درون چرخ‌گوشت بریزید و چرخ کنید.

نمک، فلفل و ادویه‌های دیگری را که دوست دارید، به مواد اولیه کباب اضافه کنید و آن‌قدر ورز بدهید که چسبندگی مناسبی پیدا کند.

سینی فر یا کف تابه را با مقداری کره چرب کنید. مایه کباب را روی سطح آن پهن کنید. در صورتی که گوشت کم‌چرب است، در این مرحله مقداری روغن به آن اضافه کنید.

یک سیب‌زمینی و یک گوجه‌فرنگی را ورقه‌ورقه کنید و آن‌ها را روی سطح مخلوط گوشت بچینید. می‌توانید انواع فلفل دلمه و فلفل تند را هم قطعه‌قطعه کنید و کنار گوشت قرار دهید.

فر را با دمای ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سینی یا تابه را داخل آن قرار دهید. مخلوط کباب باید بین یک تا ۲ ساعت داخل فر قرار بگیرد تا مغزپخت شود و ورقه‌های سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی هم برشته شوند.

فوت آشپزی

*برای مزه‌دار کردن گوشت می‌توانید از ادویه‌هایی مانند سماق، مرزنجوش، دارچین و زردچوبه استفاده کنید. هم‌چنین استفاده از زعفران هم به کباب شما عطر دلچسبی می‌دهد.

*قراردادن چند شاخه کوچک رزماری کنار گوشت در مرحله پخت، عطر بسیار خوبی به کبابتان می‌دهد.

کباب سرداشی


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->